12. rujna 2022.

Nužnost izlaza / Emergency Exit na UNIRI panelima

Izložbu studentskih radova nastalih u sklopu projekta „Emergency Exit“ otvorili smo u ponedjeljak, 12. rujna 2022., u 12.00 sati na vanjskim izložbenima UNIRI panelima na Kampusu Sveučilišta u Rijeci.

Prisutnima su se obratile:

doc. art. Darija Žmak Kunić, mr. art., prodekanica za umjetničko-znanstvenu djelatnost Akademije primijenjenih umjetnosti

izv. prof. mag. art. mr. sc. Ingeborg Fülepp, suradnica na projektu, CIM APURI (Centar za inovativne medije)

Jana Ažić, voditeljica Studentskog kulturnog centra Sveučilišta u Rijeci te Marko Mrvoš, APURI student i jedan od autora izložbe.

Izložba se sastoji od studentskih radovi nastali u sklopu projekta Nužnost izlaza / Emergency Exit voditelja i suradnika s Akademije primjenjenih umjetnosti te Fakulteta za matematiku, Fakulteta informatike i digitalnih tehnologija i Filozofskog fakulteta. Voditelj projekta je izv. prof. mag. art Tomislav Brajnović, APURI, a suradnici su izv. prof. mag. art. mr. sc. Ingeborg Fülepp, CIM APURI, izv. prof. dr. sc. Vedrana Mikulić-Crnković Fakultet za matematiku, izv. prof. dr. sc Ana Meštrović, Fakultet informatike i digitalnih studija, doktorandica FFRI, mag. art. Dijana Protić.

Cijeli je projekt omogućen sredstvima Sveučilišnih potpora UNIRI za 2021./2022., a izložba se provodi uz financijsku potporu Sveučilišta u Rijeci – Studentskog kulturnog centra.


Na izložbi studentskih projekata na UNIRI panelima – izlažu:

GAIA RADIĆ, Akademija primijenjene umjetnosti Rijeka, APURI

BABILONSKI VISEĆI VRTOVI, multimedijalna je instalacija studentice Gaie Radić koja na imerzivan način istražuje korelaciju virtualnog, fizičkog i piktoralnog prostora. Motiv Babilonske kule i njenih visećih vrtova odabran je zbog činjenice da je biblijska priča o gradnji Kule dokaz čovjekove pretnzije ulaska u nematerijalan sloj realnosti: čovjek je stoga, kroz povijest, smišljao različite načine ne bi li ga, kao takvog, upravo i dosegao. Instalacija se bavi pojmovima digitalno-simuliranog krajolika te ulogom organske prirode u kontekstu suvremene suvremene digitalne svakodnevice. Također, radom se ispituju sve karakteristike koje piktoralni prikazi arhitektonskih ili prirodnih prostora moraju sadržavati, ne bi li poprimili virtualan predznak.

MARKO MRVOŠ, Akademija primijenjene umjetnosti Rijeka, APURI

KOMENTARI, 3D objekt studenta Marka Mrvoša, projekcija je komentara objavljenih na društvenim mrežama kao reakcije internetskih korisnika na pandemiju uzrokovanu COVID-19 virusom. Rad je nastao kao vizualizacija istraživanja komentara na društvenim mrežama pomoću umjetne inteligencije, u organizaciji Odjela Informatike Sveučilišta u Rijeci. Analiza je napravljena baveći se osnovnom podjelom na neutralne, pozitivne i negativne komentare: tako što, ovaj rad čini simulacijom javnog mišljenja, koji se u digitalnom prostoru, de facto, demonstrira snažnije i eksplicitnije nego li u realnosti.

ANASTASIA MARČELJA, Nuova Accademia di Belle Arti Milan, NABA

ARS MEMORIAE, Anastasie Marčelje je vizualizacija fluidnih frekvencija kroz interaktivni elektromagnetizam. Rad je nastao u toku istraživanja unutarnjih frekvencija ljudi, koje se bilježe pomoću objekta Muse, alata za analizu segmenta neuroznanosti koji koristi obradu signala za tumačenje mentalne aktivnosti. Rad je u istraživačkoj fazi, spekulativnog formata. Jedan od ciljeva projekta je socijalni eksperiment vizualiziranja interaktivne kvantne realnosti kroz sonarne vibracije, tokom vođenja glasom kroz memoriju slušatelja. Puštajući kroz slušalice harmonične i disharmonične binauralne frekvencije u raznim vremenima, projicirajući sjećanje izolacije i proživljavanja Covid-19 tegoba.

Izvještaj o otvorenju Novi list, 12. 9. 2022.

Izložba je dio projekta voditelja Marka Mrvoša (APURI studenta) koji se provodi uz financijsku potporu Sveučilišta u Rijeci – Studentskog kulturnog centra.