09. listopada 2021.

POPRATNI PROGRAM 8. STIFF-A: U PRIJENOSU I ŠAVOVI, OD MEĐUNARODNE IZLOŽBE DO DISKURZIVNOG PROGRAMA

Ovogodišnje izdanje Međunarodnog studentskog filmskog festivala STIFF uz 38 filmova u natjecateljskom programu i 10 programskih blokova donosi i uzbudljive popratne programe. Međunarodnu izložbu kustosice Elene Apostolovski U prijenosu koja će biti otvorena u petak, 5.11.2021. u 21:30 u Galeriji SKC i diskurzivni program Šavovi koji će ugostiti 10ak autora i autorica prikazanih filmskih naslova. Tako će u foajeu Art-kina biti raspravljane teme filmskog stvaralaštva, kulture i društva s autorima i autoricama kao i okupljenom publikom.

Međunarodna izložba U prijenosu propituje tjelesnost i načine na koje je formirana/deformirana kroz vrijeme, virtualne i fizičke prostore; kako se isprepliće s ideologijama. Predstavljeni radovi istražuju tijela produžena u digitalnu sferu ljudskih odnosa istodobno potvrđujući ljudsku percepciju koja omogućava užitak, bol i boravljenje u prostorima imaginacije.

Okupljeni autori proučavaju semiotiku pokreta u različitim okruženjima i poigravaju se idejom materijalnosti kako bi preoblikovali odnos tijela s njegovom okolinom. Zamišljaju geste kao alate otpora i povlače u centar istegnute granice naših tijela koje svakodnevica od nas zahtijeva.

Izlažu: Adam Wynn (UK), Claudia Borgna (IT), Dario di Paolantonio (IT), Dora Brkarić (HR), Ghinwa Yassine (CA), Kexin Hao (CN), Lily Dean (UK), Luiza Perito (BR), Marcell Mostoha (HU), Mark Zimmerman (US), Mateja Zidarić (HR), Michael Fleming (NL), Mike Megens & Sid Dankers (NL/BE), S4RA (PT), Sean Kobi Sandoval (US)

Otvorenje: petak, 5.11./21:30h
Radno vrijeme: subota i nedjelja (6.-7.11.)/10:00 – 18:00h


Šavovi su diskurzivni program 8. STIFF festivala koji teži otvoriti suvremene i relevantne teme u filmskom stvaralaštvu, ali i šire u kulturi u kojoj živimo. Razgovori  s autorima donose nam priliku za promišljanje filma kao medija koji osjeća i odgovara na problematike suvremene svakodnevice.

Program se sastoji od tri razgovora, a svaki nam donosi drugačije teme i perspektive: U krug okuplja domaće animatore, Dodirivanja stavljaju u fokus intimne odnose, a Između pogleda posvećen je dokumentarnom filmu i odnosu redatelja s njihovim protagonistima.

Povijest civilizacija prati obrasce razvoja, napretka i propasti. Čini se kako napredak koji je samome sebi svrha uvijek dovodi do kraha, kako na razini zajednice tako i individualno. Zapadne zajednice pokretane su željom za moći, motivirane potčinjavanjem Drugog – bilo da je taj drugi materijalna stvarnost ili iluzija nas samih. Gotovo pa začarani krug ljudske taštine tematski okuplja autore animiranih filmova s kojima ćemo razgovarati u programu  U krugArka redatelja Natka Stipaničeva prikazuje jalovu dekadenciju veličanstvenog prekooceanskog kruzera ukazujući na nužnost promjene.

Kata Gugić u svom debitantskom filmu Cockpera bavi se pretjeranim osjećajem ponosa, a Sunčana Brkulj u Kuli prikazuje razvijanje civilizacije kojem naizgled nema kraja. Kraj nužno pokreće i novi početak, pa tako i naš svijet svaki dan zavrti svoj krug, no učimo li dovoljno iz tuđe i vlastite prošlosti? S autorima ćemo razgovarati o njihovim tematskim preokupacijama, ali i o procesu i izazovima stvaranja animiranog filma, različitim estetikama i tehnikama animacije, te je li dovršavanje filma zaokružena priča.

Pandemija nas je prisilila da dugo vremena provedemo zatvoreni unutar četiri zida, sami ili s najbližima, što je potaknulo lavinu preispitivanja samih sebe, ali i drugih. Nedostatak vanjskoga svijeta stvorio je pritisak, a nekada više nismo sigurni je li dodir bliskih ljudi izraz ljubavi ili boli. U programu Dodirivanja čeka nas autorica dokumentarnog filma VolimAnja Koprivšek čiji film prikazuje ljubav i prijateljstvo između dvije sestre čiji se svijet odrastanjem mijenja. Jasmina Beširević u dokumentarnom filmu Sad sam ja Irena koristi se elementima psihodrame, vješto balansirajući između fikcije i realnosti donosi nam

priču o konačnoj pobjedi jedne snažne žene. Bojan Radanović u filmu Slovapriča o nemogućnosti povezivanja oca i sina te osjećaju iznevjerenosti. U igranom filmu Izgubljeni dani Jovane Avramović vraćamo se bratsko-sestrinskim odnosima i pitanju: Moram li i ja odrasti ako ti jesi? Sara Grgurićnam dolazi s igranim filmom U šumi čija je snaga u suptilnosti prikaza raspada jednog odnosa i boli koja ostaje za njim. Ovaj intimni blok otvara pitanja ambivalencije bliskih odnosa i unutarnjih motivacija kao tkanja filmske priče.

ProgramIzmeđu pogleda posvećen je dokumentarnom filmu i odnosu redatelja sa svojim protagonistima. Jasmina Beširević ulazi u intimni emocionalni prostor svoje prijateljice u pokušaju zalječenja traume u filmu Sad sam ja Irena, a Nikola Stojanović u Drenjinama snima vlastitu obitelj u procesu tugovanja, postajući i sam svojevrsni protagonist iza kamere.

S redatelji/ca/ma i njihovim protagonisti/ca/ma razgovarat ćemo o specifičnostima njihova odnosa u procesu snimanja filma; o promjenama i granicama koji se kroz taj proces  formiraju.  U kojoj mjeri se autori identificiraju ili reflektiraju kroz svoje likove odnosno čija je sve priča koju gledamo u filmu?