01. studenoga 2016.

Zvučni zid ▷ izložbe diplomanatica i diplomanata umjetničkih akademija ▷

18.11.2016.

:: Stanislav Drča :: Sinapsa :: 

Nakon tri umjetnice Zvučni će zid zatvoriti Stanislav Drča, student Akademije umetnosti u Novom Sadu. Iako bježeći od toga da se definira jednim stilom, tematikom ili medijem, njegove radove najčešće srećemo u vidu interaktivnih instalacija, hepeninga i skulptura u domeni socijalno angažiranog vizualnog stvaralaštva. Stanislav iza sebe ima preko četrdeset grupnih izložbi.

Njegova samostalna izložba u sklopu Zvučnog zida otvorit će se u ponedjeljak, 21. studenoga u 20 sati (Galerija SKC), a moći će se pogledati do četvrtka 24. 11.

Više o radu:

PrintNakon više od pola stoljeća teorijske misli u kojoj primat zauzima subjekt i kvaliteta njegova iskustva, postalo je upitno na koji je način kulturalni pokret do kojega dolazi nakon Drugog svjetskog rata, uistinu uspio razviti i empatičnoga agenta čije je polazište mnogostrukost drugih. Umjesto demokratizacije, dakle pluralizama svijesti i kolektivnog svjedočenja u korist intersubjektivnosti, takav je status subjekta postao temelj paradoksa u kojem se istovremeno visoko vrednuje fenomenološka vrijednost specifičnih predodžbi svijeta, ali i zaboravlja onaj svijet koji postoji izvan granice određenog selfa. Rad Stanislava Drče, Sinapsa, u tom je smislu kritika, negiranje sigurne antropocentričke linije: putem izoliranja kategorije boli, osjeta kojem se najčešće pridaje privatan i privilegiran pristup nad kojim ovlast ima tek onaj tko je osjeća, Drča ovaj je-ne-sais-quoi introspekcije smješta u interaktivnu audio-vizualnu instalaciju i pretvara je u krajnje asubjektivan entitet – informaciju. Tehnokratski univerzum kojim se poigrava Sinapsa percepciju boli izokreće svođenjem na signal, sustav u kojem je bol tek još jedan od mogućih sadržaja koji se neuronski prenose, a sve u okvirima još širega sustava koji sadržaje tumači kao dimenziju kontakta i protoka. Subjekt, instanciran recipijentom/sudionikom instalacije, postaje još jedno tijelo koje, s obzirom na odluku o kontaktu ili o izmicanju, djeluje u mreži mogućih informacijskih klastera.

sinapsa_stanislav-drca_-techne-2015_3

11.11.2016.

:: Neža KneZ :: Communications :: 

Sljedeća umjetnica koja se probija Zvučnim zidom do publike u Galeriji SKC je Neža Knez. Otvorenje njene samostalne izložbe Communications zakazano je za ponedjeljak, 14. studenoga u 20 sati, a moguće ju je pogledati do petka, 18. 11., (od 17 do 20 sati) u Galeriji SKC (Kružna 8, Rijeka – iza Palacha). Za svoje sudjelovanje u Zvučnom zidu Neža je pripremila i performans kojeg izvodi u utorak (15.11.) u 18 sati također u Galeriji SKC.

Više o izložbi: 

Radovi Neže Knez nastoje problematizirati temeljne, ali u teorijskoj artikulaciji vrlo teško uhvatljive aspekte umjetničkoga rada – komunikaciju, smisao i publiku. Koristeći participativno kao polazište, Knez radove gradi u obliku eksperimenta čija će se hipoteza nastati tek nakon što je participacija postavila moguće interpretacijske okvire rada i tako uobličila početno pitanje i ishod djelovanja. Prijelaz iz svakodnevnog u umjetničko, pretpostavljanje inherentnog smisla i umjetničkog kao konteksta, tek su neke od preokupacija u centar se kojih postavljaju objekti i fenomeni, kako bi se potom, procesom dokumentacije rada, retrospektivno mogli razviti zaključci o metodologiji i alatima kojima se intervenira u neku od novonastalih struktura. Komunikacijsko oblikovanje uvjeta rada, za Knez proizlazi iz začudnosti u kojoj uključeni nisu sigurni na koji se način trebaju percipirati pojedini elementi rada, ali za koje, ipak, ne mogu utvrditi niti jesu li dovoljno specifični kako bi umjesto svakodnevici, pripadali svijetu artefakata.

Performans: Missing link, 60 min.

Verbalnim “non-sensom” autorica nastoji potaknuti publiku da misli izvan okvira jezika propitujući tako pristojnost i izdržljivost publike. Ovo iskustvo sudjelovanja može dovesti do zajedničke suradnje s autoricom i postati intimno ili, obzirom da je riječ o javnom događaju, upravo suprotno.

neza_plakat

4.11.2016.

:: Verena Jakuš :: Ponavljanje oblika samoće :: 

Nakon Mirne Pokorić, umjetnice iz Osijeka koja je prva „probila“ Zvučni zid, Galerija SKC će od 7. do 11. studenoga predstaviti rad Verene Jakuš. Mlada umjetnica, rođena 1991. u Zagrebu, magistrirala je slikarstvo na ALU u Zagrebu. U sklopu Zvučnog zida predstavit će se izložbom Ponavljanje oblika samoće koja se otvara 7.11. u 19 sati, a moguće ju je pogledati do 11. 11. (od 17 do 20 sati) u Galeriji SKC (Kružna 8, Rijeka – iza Palacha).

verena1

 

Više o radu: 

Ponavljanje oblika samoće multimedijalna je instalacija sastavljena od serije slika i kratkometražnog video-rada. Gomilanjem prizora samoće u različitim medijima, videu i slikama otkriva se rascjep do kojega dolazi u pokušaju da se identitet pojedinca, njegova percepcija vremena i vlastitog djelovanja, oformi u jedinstvenu, koherentnu cjelinu. Rascijepljenost u ovom slučaju izlaže samoću na niz različitih procesa sastavljenih od disparatnih prizora, a način postava instalacije recipijentu dopušta da ‘prošeće’ kanalima sjećanja i promatra ih kao eksternaliziranu materiju koja više nije ‘zatočena’ u glavi pojedinca. Sjećanje u ovom radu prestaje biti neposredan i spontan proces; izlaganjem partikuliziranih, razlomljenih i desintetiziranih naslaga onoga što čini teksturu memorije, Ponavljanje oblika samoće deautomatizira mehanizme stvaranja predodžbe u vremenu i tako osvještava proces u kojemu one nastaju. Naspram bljeska, kao simultanog skupa dojmova slučajno oblikovanih u iskustvo, izvanjskost svjesno postrojenih elemenata mijenja pasivni status subjekta iz onoga tko trpi sjećanje nad čijim formiranjem nema kontrole, u onoga tko spram misaonih procesa može zauzeti distancu i tako preuzeti kontrolu. Takav se okret ujedno posljedično uspostavlja i kao gesta – mehanizam preoblikovanja traumatskog koje medijacijom biva razglobljeno i time prevedeno u iskazivo, a ne potisnuto.

 

31.10.2016.

:: Mirna Pokorić :: Distraktibilnost :: 

Projekt Galerije SKC, Zvučni zid, nastavlja se već drugu godinu u programskoj organizaciji studentica i studenata Akademije primjenjenih umjetnosti u Rijeci. Na provedenom natječaju za Zvučni zid, odabrano je 4 diplomanata i diplomantica umjetničkih akademija u 2014. i 2015. godini, a Galerija SKC će u mjesecu studenome postaviti njihove samostalne izložbe. Prva će se predstaviti Mirna Pokorić multimedijalna autorica rođena u Osijeku 1989. godine. Stekla je diplomu magistra kiparstva i profesora likovne kulture na Akademiji likovne umjetnosti Široki Brijeg, 2013. godine. Iste godine upisuje diplomski studiji na likovnom odsjeku Umjetničke akademije u Osijeku, smjer Video i film, kojeg završava 2016. godine. Aktivno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu.Trenutno živi i radi u Osijeku.

Izložba Distraktibilnost, Mirne Pokorić, otvara se 31. 10. u 20 sati, a moguće ju je pogledati do 4. 11. (od 17 do 20 sati) u Galeriji SKC (Kružna 8, Rijeka – iza Palacha).

mirna2zvucnizid

Više o radu: 

Globalni trenutak u kojem osnovne misaone strukture čine mreže pod utjecajem stalnog priljeva mnogostrukih izvora informacija, ujedno je i onaj u kojem kontinuirana pažnja biva zamijenjena clickbaitom kao modelom u kojem se prenosi tek onaj sadržaj koji može biti reduciran na instant-priču. Distraktibilnost Mirne Pokorić nastoji razbiti i ponovo sastaviti fokus promatranja; fragmentarnost dijelova koji čine seriju, sintetički je ‘raskrinkana’ nastojanjem da se u mediju filma objekti odupru narativizaciji kao sigurnoj poziciji koja promatrano pokušava prevoditi u jednostavniji oblik. Umjesto na krovnu priču, Distraktibilnost je usmjerena na detalje koji čine elemente prikazanog – ritam i brzinu pokreta – kao mogućnost gledanja cjeline bez gubitka detalja. Objekti Distraktibilnosti naizgled su unificirani oduzimanjem boje i spajanjem organskog i artificijelnog – svakodnevni predmeti, otpad, grane, životinjske kosti, simultano nose teret prethodnih uporaba/života i novoga u koje su postavljeni kao sastavni dio. Prostor u kojem predmeti bivaju animirani također je u procesu promjene jer se, iz svojih prethodnih, povijesnih (oružarnica), ali i sadašnjih namjenskih postojanja (galerijski prostor), transformira u nulti okvir kretanja i jednako odbija semantizaciju i kao i (pseudo)organizmi čije vizualno postojanje pratimo na filmu. Iskazivanje do kojega dolazi korištenjem stop-animacije primarni fokus poklanja upravo trenutku pažnje, povratku senzibiliteta koji prije zaključivanja razvija osjet.

Projekt Zvučni zid podržava Ministarstvo kulture RH i Sveučilište u Rijeci.

21.9.2016.

Rezultati natječaja

Žiri u sastavu Sara Salamon, Eva Simčić i tim Galerije SKC (Sanja Gergorić, Dominik Grdić i Lucija Polonijo) odradio je žiriranje pristiglih prijava na natječaj  Zvučni zid.

Žiri je odabrao Stanislava Drču, Mariju Verenu Jakuš, Nežu Knez i Mirnu Pokorić.

Riječ je o radovima koji nude jasan smjer mogućeg razvoja pristupa mediju i teorijskim aspektima koje nastoje artikulirati te radovima za koje smatramo kako bi korištenjem izlagačkog prostora u Galeriji SKC mogli polučiti formalno i kvalitativno intrigantan proceduralni okvir.

Galerija SKC zahvaljuje svima na prijavi te pozivamo sve koje ove godine nismo odabrali da se prijave i sljedeće godine. Pratite i dalje rad Galerije SKC.

27. srpnja 2016.

Galerija SKC poziva diplomante ili tek diplomirane umjetnice i umjetnike te umjetničke grupe da se predstave na samostalnim izložbama organiziranih u sklopu programa Zvučni zid.

Prijaviti se mogu diplomski projekti iz područja vizualnih, novomedijskih i performativnih umjetničkih praksi.

zvučni zid

Galerija SKC bavi eksperimentom i hibridnim formama te u tom smislu pojam galerije, od konvencionalnog poimanja kao izložbenog prostora, širi na koncept platforme.

  1. vizualni i tekstualni materijal u .pdf formatu (kratki tekstualni opis rada, autorske koncepcije i projekta; vizualnu dokumentaciju)
  2. kratka biografija autora ili grupe autora
  3. podaci o autoru ili grupi autora (adresa, mail i telefonski kontakt)

Prijave se šalju na e-mail adresu Galerije SKC: skc.galerija@gmail.com do 15. rujna 2016.

Program Zvučni zid podupiru Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Sveučilište u Rijeci.