20. lipnja 2022.

Odabran pobjednički vizual 9. STIFF-a

Uz sjajan filmski sadržaj, cilj je Međunarodnog studentskog filmskog festivala edukacija studentica i studenata uz praksu na terenu. Tako već tradicionalno studentice i studenti Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci, pod mentorstvom izv. prof. art. Aljoše Brajdića i asistentice Korine Hunjak, kreiraju i oblikuju dizajn STIFF-a.

Zatražili smo ih, naime, prijedloge vizualnih rješenja upravo na ovogodišnju festivalsku temu igre. Potaknuli smo ih da istraže načine ljudskog djelovanja koji nemaju temelj u svrhovitosti, no također i da propituju dvojaku prirodu igre kao slobodne i spontane aktivnosti, te aktivnosti sa propisanim setom ograničenja i dozvoljenih poteza. Koliko nam je dozvoljeno da se igramo u svakodnevnom životu i čija su pravila igre? Koje su to igre koje igramo kao odrasli ljudi i da li nas one sputavaju ili oslobađaju? Zaobilazimo li pravila igre kad stvaramo filmove, vodimo ljubav, spremamo ručak ili ulazimo u odnose i što naše kreacije govore o nama?

Ovogodišnjoj festivalskoj temi cilj je reafirmirati ozbiljnost igre kao aktivnosti kroz koju učimo o sebi i o svijetu, pritom zadržavajući imperativ užitka i kreacije.

U sklopu nastave, prije završnih ispita, ovogodišnje koncepte i prijedloge vizualnih rješenja za 9. STIFF na temu „Igra“ – Play. No restrictions., predstavili su nam Ana Mađerić, Aurora Crnković, Emili Mudrić, Ines Babić, Iva Baotić, Ivana Kutni Mihić, Juraj Bačić, Marko Mrvoš, Matea Štedul, Petra Hac i Valentina Beg.

Zahvaljujemo svima na uloženom vremenu, trudu, promišljanju te predstavljenoj kreativi i konceptima. STIFF tim odabrao je rješenje koje se najbliže konceptualno približilo ovogodišnjoj ideji igre i koje, na tragu dosadašnje vizualne komunikacije, najjasnije komunicira sa stiffovskom publikom.

Ovogodišnje odabrano rješenje potpisuje Ivana Kutni Mihić.

Autorica odabranog rješenja: Ivana Kutni Mihić

Studentica je razvila efektno i razigrano vizualno rješenje koje sjajno komunicira ovogodišnju temu igre 9. Međunarodnog studentskog filmskog festivala. Maštovito razrađene varijacije na temu i njihova primjena na promotivne materijale domišljato proizlaze iz same naravi igre “Kolariću paniću” te istovremeno evociraju nostalgiju (monokromne ruke, igra nekih starijih generacija), ali i suvremenost kroz spektar i intenzitet boja korištenih za igrače trake i u tipografiji.

Predloženi koncept zrelo progovara o zajedništvu, zaigranosti, vještini, kreativnosti, jednostavnosti i zamršenosti te osim jednostavne poruke igre donosi i spektar dubljih značenja uz uvijek prisutan poziv na igru. Vizual, iako statičan, svojim konceptom i pričom „postaje“ aktivan pozivajući na djelovanje, na stvaranje i raspetljavanje, na  „preuzimanje konca u svoje ruke“.

Odabrano rješenje dodatno će se razraditi i primijeniti na materijale uz studentsko mentorstvo prošlogodišnje autorice pobjedničkog rješenja, Gee Rajić, čime dodatno potičemo među-studentsku suradnju kao i prijenos znanja i vještina.


Međunarodni studentski filmski festival (STIFF) prvi je hrvatski međunarodni festival posvećen isključivo studentskom i debitantskom filmu. Pokrenut 2014. godine u produkciji Filmaktiva i Studentskog kulturnog centra Sveučilišta u Rijeci (SKC) već osam godina odvija se u Art-kinu Croatia.