Smotra glumačkih akademija

Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci organizira četvrto izdanje Smotre glumačkih akademija, međunarodnu manifestaciju koja ove godine okuplja studente sa Sveučilišta u Zagrebu, Grazu, Hamburgu i Mississippiju, uz domaćine, studente Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Od 3. do 5. studenog publika će vidjeti pet predstava kojima će se predstaviti mladi glumci i glazbenici s pet sveučilišta.
Smotru otvara “Putovanje…” autora i izvođača s Mississippi University for Women. Predstava koja propituje pitanja identiteta, imigracije, predrasude o strancima i drugačijima na programu je u Filodrammatici u petak, 3. studenog s početkom u 19 sati.
Večer nastavljaju riječki studenti koji u Palachu u 21 sat igraju sad već kultni “Bert Cabaret” kojim obilježavaju stogodišnjicu Oktobarske revolucije. Prve večer završava druženjem u Palachu uz vesele zvuke DJ-a Matt the Sunny.

Drugog dana manifestacije na programu su dvije predstave nastale ove jeseni na radionicama u suradnji studenata sveučilišta iz Graza, Hamburga i Rijeke. U predstavama “_”@pling.br i War(m)Up glumci i glazbenici s Umjetničkog sveučilišta u Grazu, Visoke škole za kazalište i glazbu iz Hamburga te Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci istražuju što znači biti glumica danas, kakav je odnos između rada i privatnog života u tom intenzivnom zanimanju, odakle se crpi inspiracija za emocije koje mladi ljudi nisu nikada iskusili. Predstave su na programu u subotu 4. studenog u 20 i 21 sat u Filodrammatici.

Smotru glumačkih akademija zatvara gostovanje Akademije dramske umjetnosti iz Zagreba, klase Bobe Jelčića, s Ibsenovom “Norom, lutkinom kućom” u izvedbi studenata diplomskog studija Glume. Ibsenova Nora u ovoj izvedbi postaje intimna drama u kojoj se rečenice i stanja iznose prigušeno ma koliko zapravo bili intenzivni, dok ono najvažnije ostaje neizgovoreno. Predstava je na programu u Filodrammatici u nedjelju 5. studenog s početkom u 19 sati.

Ulaz na sve predstave je slobodan, uz obaveznu rezervaciju mjesta na e-mail skc@uniri.hr

Opširnije o predstavama:

3. 11. u 19 sati, Filodrammatica

Mississippi University for Women (MUW), SAD

Voyage… (Putovanje…)

”moramo zaboraviti prošlost da bismo preživjeli budućnost”

 

Gledajući ih, čini se da nemaju ništa zajedničko. “Oni nisu odavdje”, reče netko, “Onaj je možda iz Južne Amerike”, pomisli drugi. Slušajući ih, jasno je da se ne razumiju: engleski, španjolski, talijanski, tko zna koliko još jezika se tu govori. Ali, što ih povezuje? Zašto su zajedno na sceni?

Žele ispripripovijedati svoje imigrantsko iskustvo i povesti nas u otkrivanje vrijednosti identiteta. Studija je to bazirana na razgovoru s drugim imigrantima i na osobnim iskustvima. Studija koja je ujedno i istraživanje i emocija, i koja vodi gledatelja izvan poznatoga, onkraj predrasuda, prema prepoznavanju sebe u drugome, u potrazi za vlastitim identitetom.

Autori i izvođači: Richard Martínez i Caroline Montes

voyage2

 

3.11. u 21 sat, OKC Palach

Akademija primijenjenih umjetnosti u Rijeci

Bert Cabaret

“Umjetnost nije ogledalo stvarnosti, već čekić kojim se oblikuje.”

 

Vraćamo vas u vrijeme cigar-špiceva, šešira, perja, blještavila, zadimljenih whisky barova, u doba glamura 20-ih godina, ali i doba klasnih borbi, buržoazije, proleterijata te sukoba vladajućih ideologija koje možemo jasno vidjeti i danas.

Igraju studenti 3. godine preddiplomskog studija Gluma i mediji: Sendi Bakotić, Sara Blažić, Ana Marija Brđanović, Marta Čaržavec, Ivan Čulo, Martin Grđan, Mario Jovev, Tonka Mršić, Gala Nikolić, Anja Sabol, Deni Sanković, Romina Tonković, Vanda Velagić i Nataša Veselinović

Glazbena pratnja: Toni Mohorović

Mentori prof. emeritus Rade Šerbedžija i doc. art. Lenka Udovički i asistentica Jelena Lopatić

bert1

 

4. 11. u 20 sati, Filodrammatica

Kunstuniversität Graz, Austrija i Hochschule für Musik und Theater Hamburg, Njemačka

“_”@pling.br

 

Tjedan su dana četiri žene s tri sveučilišta proučavale su Brigitte Reimann, spisateljice iz Istočne Njemačke. Kroz prizmu njezinog rada i života istraživale su vjeru u bolje društvo, sumnje u sebe i svoj rad, dnevnu borbu bivanja ženom i umjetnicom u društvu kojim dominiraju muškarci i koje idealizira industrijsku proizvodnju i brz život. Potaknute fotografijama, zvukovima pisaće mašine i pozivnog tona skype razgovora, vlastite sumnje i pitanja iznjedrile su ovu predstavu o balansu između rada i privatnog života danas.

Igraju: Sandra Eilks i Ella Bogadi

Scenografkinja: Veronika Müller-Hauszer

Redateljica: Dominique Enz

Mentorica: prof. Ute Rauwald

 

4. 11. u 21 sat, Filodrammatica

Kunstuniversität Graz, Austrija i Hochschule für Musik und Theater Hamburg, Njemačka

War(m)Up

 

Glumica ima svoja ograničenja. Treba bi izgovoriti poeziju o ratu, ali nema blage veze kako da tome pristupi, kako da autentično reproducira poemu, jer nikada nije iskusila rat! Odakle da crpi emocije, kako riječi ne bi ostale samo prazne fraze? Očajna, kreće na kaotično putovanje, koristeći maramice, mrtve hrčke i posljednju sezovu “Igara prijestolja”…

Igra: Tijana Trošelj

Glazbenici: Urban Megušar i Osman Eyublu

Scenografkinja: Hannah Wasserfaller

Redatelj: Simon Hastreiter

Mentorica: prof. Ute Rauwald

 

5. 11. u 19 sati, Filodrammatica

Akademija dramskih umjetnosti, Zagreb

Ibsen: Nora, lutkina kuća

 

“Vi ste na njenoj strani? Vama je to u redu? Da žena nakon osam godina braka kaže mužu da joj je dosta i ostavi ga samog s troje djece? Ja ću se boriti za svoj brak do kraja.” Tako razmišlja lik Torvalda Helmera, Norinog muža, i odlučuje ne odustati od onog što mu je od egzistencijalne važnosti.

Upravo se traženjem onog što je svakom od likova u ovoj kanonskoj Ibsenovoj drami presudno, što ga tišti i što želi razriješiti, dolazi do razumljive, jake i bliske glumačke motivacije za govorenje i bivanje na sceni. Rad na kreiranju likova temelji se na pronalasku jasnog cilja svakog lika u svakom trenutku, izvedbene analize njihovih duševnih stanja i međusobnih sukoba u dramskim situacijama te iznalaženju odgovarajućeg govora i kretnji koji će ih iznijeti na površinu. Ibsenova Nora u ovoj izvedbi postaje intimna drama u kojoj se rečenice i stanja iznose prigušeno ma koliko zapravo bili intenzivni, dok ono najvažnije ostaje neizgovoreno.

Igraju studenti 1. i 2. godine diplomskog studija Glume: Petra Svrtan, Karlo Mlinar, Kim Končar, Roko Sikavica i Josip Brakus

Produkcija: Kim Kukuruzović, studentica 1. godine preddiplomskog studija Produkcije

Klasa doc. art. Velibora Bobe Jelčića i asistenta Marka Makovičića

nora