14. svibnja 2014.

RADIONICA PISANJA FILMSKE KRITIKE

logo plavi

Voliš filmove? Gledaš ih na stotine? I uvijek imaš nešto za reći o pogledanom filmu? Želiš naučiti pisati dobru filmsku kritiku? Prijavi se na BESPLATNU radionicu!

U sklopu STIFF festivala (Međunarodnog studentskog festivala filma i videa) Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci za sve zainteresirane studentice i studente organizira besplatnu radionicu pisanja filmske kritike.

Kada?

Od 19.-22.svibnja 2014.

Termini održavanja:

19. 5. – 18:00-19:00
20.5. – 14:00-15:00
21.5. – 18:30-20:00
22.5. – 18:00-19:00

Gdje?

Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci (učionica 402)

Koji su uvjeti?

Samo moraš pohađati neki od fakulteta Sveučilišta u Rijeci (biti student/studentica)

A, kako se prijaviti?

Samo nam se javi na e-mail adresu skc@uniri.hr. I to brzo, radionica je besplatna, a broj mjesta je OGRANIČEN!

I, što ćemo raditi?

Nakon potvrđene prijave, prisustvuješ radionicama koje vodi doc. dr. sc. Dejan Durić, profesor s Filozofskog fakulteta i filmski kritičar koji je ujedno i član žirija STIFF-a. Tijekom radionice analizirat će se tekstovi filmske kritike, problematizirati struktura i vrste filmske kritike, odgledati film te na primjeru njega pokušati primijeniti stečeno znanje. Radionica će te pripremiti za pisanje kritika filmova u sklopu festivala (po vlastitom odabiru) koje ćemo objaviti na stranicama SKC-a.

O voditelju

Dejan Durić već je nekoliko godina aktivan kao filmski kritičar, a dio svojih tekstova bio je 2008. prikupio u knjizi Filmska slagalica. Kao jedan od najaktivnijih hrvatskih filmskih kritičara nametnuo se u proteklih pet godina kao suradnik portala Filmovi.hr. Autor je na navedenom portalu iz tjedna u tjedan pratio repertoar, podjednako se baveći američkim komercijalnim i nezavisnim filmom te svjetskim umjetničkim filmom (europskim, azijskim, latinoameričkim).

Kratki rezovi izbor su iz filmskih kritika koje je u proteklih pet godina kontinuirano objavljivao na portalu Filmovi.hr. Autor je za navedene tekstove dobio nagradu „Vladimir Vuković“ Hrvatskoga društva filmskih kritičara za filmsku kritiku u 2011. godini. Knjiga sadrži osamdesetak filmskih kritika te je podijeljene u osam cjelina: Nekoliko filmskih biografija, Pogled u prošlost, Pogled u budućnost, Žudnja u kostimu, U okrilju zabave, Zatvoreni svjetovi, Mozaik suvremenog života, Preosmišljavanja.

U kritikama sakupljenima u ovome izboru autor koristi širok raspon analitičkih pristupa, premda prevladavaju naratološka, psihoanalitička i žanrovska tumačenja. Stil i analitički pristup autora nikad ne postaje previše znanstven ili nepristupačan običnom čitatelju jer svoja čitanja uobličuje u formi novinske kritike, prilikom čega je procjena umjetničke kvalitete filma utemeljena u analizi, a da se pritom ne podcjenjuje potencijalne čitaoce. Stoga je ova kritika podjednako namijenjena svakodnevnim konzumentima kinorepertoara koji žele nešto više saznati o filmu, ali i zahtijevnijim čitateljima koji su skloni polemičkim analizama.  (izvor http://www.art-kino.org/)