Plesne predstave na Impulse festivalu

U punoj dvorani Filodrammatice riječka publika sinoć je uživala u dvije predstave u izvedbi koreografkinje i izvođačice Petre Hrašćanec – Love Will Tear Us Apart i premijerno izvedenom drugom dijelu triologije, predstavi Boys Don’t Cry u duetu s Markom Jastrevskim. 
fotografije: Poligon (Kristina Barišić i Marta Ožanić), Maša Drndić

Riječka premijera predstave Boys don’t cry, kao drugi dio triologije, istražuje naslijeđe ženskih kantautorica iz razdoblja 60-ih godina prošlog stoljeća (Joan Baez, Marianne Faithfull, Judy Collins) te s njima povezana pitanja ženskog identiteta nasceni i skrivenih političkih poruka koje takva glazba, i ples na nju, posjeduje. Ženski identitet u predstavi razložen je na glas i na pogled, a vlasništvo nad njim raspravlja se kroz fikcionalnu biografiju plesačice Petre Hrašćanec, koja je na sceni uprizorena u formi dueta s Markom Jastrevskim. Predstava prati plesnu proceduru projekta Love will tear us apart ― plesači izvode plesne numere, odabrane post-punk i new wave ljubavne pjesme, dok u pauzama saznajemo naoko efemerne detalje o nastanku same produkcije, raspličući suptilnu mrežu odnosa moći koja definira sam čin izvedbe.

,,,

Love will tear us apart / Boys don't cry
plesna predstava
koncept: Saša Božić koreografija: Petra Hrašćanec, Saša Božić izvođači: Petra Hrašćanec / Marko Jastrevski
producentica: Andrea Remetin
produkcija: De facto
...

BIOGRAFIJE UMJETNIKA

 ….
Saša Božić, kazališni redatelj i dramaturg, prisutan je u polju europskog suvremenog plesa. Kao dramaturg, izvan Hrvatske surađuje s priznatim koreografima poput Isabelle Schaad i Simone Aughterloney (Njemačka), Francesca Scavette (Norveška), Martine Pisani (Francuska), Dalije Aćin (Srbija), Mathew William Smitha (Austrija). Za zajednički projekt s beogradskom umjetnicom Dalijom Aćin Handle with a great care nagrađen je prvom nagradom Jardin d’Europe, najprestižnijeg europskog plesnog festivala Impulstanz u Beču 2008. godine. Suradnje ostvaruje u europskim kazališnim kućama poput Hebbel am Ufer u Berlinu, Kaaiteatrom iz Brusselesa, Pact Zollverein u Essenu, Gesneralee u Zurichu, Nacionalni plesni centar u Oslu, Plesni centar LaJette u Bruxellesu, Les Subsistances u Lyonu. 2012. godine režirao je Gloriju Ranka Marinkovića, Skup: igre na Ljetnim igrama u Dubrovniku, Spider At once u Bruxellesu. Uz plesnu umjetnicu Petru Hrašćanec, autor je Trilogije o odnosu suvremenog plesa i popularne glazbe Love will tear us apart – Boys don’t cry – the_beatles. Voditelj je umjetničke organizacije de facto s kojom sudjeluje u nekoliko europskih platformi te predaje na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
 …
Petra Hrašćanec izvođačica je, koreografkinja i plesna pedagoginja. Diplomirala je na Salzburg Experimental Academy of Dance. Tijekom formalnog visokoškolskog obrazovanja educirala se i usavršavala na brojnim izvaninstitucionalnim programima, seminarima, radionicama i rezidencijalnim programima u zemlji i inozemstvu s vrhunskim plesnim umjetnicima – pedagozima. Osim dugogodišnjeg rada u Zadarskom plesnom ansamblu, u kojem je i danas članica upravnog odbora, izdvaja se još i rad u Studiju za suvremni ples u Zagrebu s kojim je ostvarila brojne predstave i umjetničke suradnje i bila umjetnička voditeljica međunarodnog projekta SPIDER u kojem je zastupala Studio za suvremeni ples na europskoj partnerskoj platformi. 2003. godine suosniva umjetničku organizaciju dance_lab collective koja i danas djeluje kao prostor za mlade autore, omogućavajući im produkcijsku, računovodstvenu i financijsku podršku prilikom realizacije projekata. Od 2009. godine umjetnička je ravnateljica festivala sola Monoplay u Zadru. 2012. godine osniva vlastitu umjetničku organizaciju 21:21. Pedagošku praksu razvija i kroz mnogobrojne radionice i treninge za profesionalne plesače, a međunarodnu pedagošku karijeru uspostavlja kroz predavanja na plesnoj akademiji SEAD u Salzburgu kao gost predavač te održavanjem satova suvremene plesne tehnike u plesnom centru La Jette u Bruxellesu. Sudjelovala je kao plesačica u brojnim plesnim predstavama u Hrvatskoj i inozemstvu te u zadnjih pet godina predstavila i niz autorskih / koreografskih radova u europskim i hrvatskim kazališnim institucijama te na domaćim i inozemnim festivalima. 2012. godine osvaja Nagradu Hrvatskog glumišta za najbolju plesnu izvedbu za solo Love will tear us apart u koreografiji Petre Hrašćanec i Saše Božića. 2014. godine postaje docentica na Odsjeku suvremenog plesa na Akademiji dramske umjetnosti.