Mono (Japan) punom Palachu predstavili soundtrack za apokalipsu

Riječka je publika sinoć uživala u prvoj koncertnoj poslastici ovogodišnjeg Impulse festivala – gostovanjima post-rock institucije Mono i supporting acta, čelistice Helen Money (SAD).

Money je zagrijala publiku koja je napunila veliku prostoriju OKC-a Palach, gdje je na vrijeme započela svirka headlinera. Mono su riječkoj publici predstavili presijek karijere i pružili joj filmično meditativno putovanje kroz svojevrsni soundtrack za apokalipsu u sat i pol dugoj svirci. Sjajan zvuk u Palachu bio je potpora njihovom velikom dinamičkom rasponu, gdje melankolija polagano raste u fillmsku grandioznost i završava u buci i kaosu. Članovi benda još su dugo nakon koncerta potpisivali ploče i cd-ove zadovoljnoj publici te se poslije i zahvalili svima na društvenim mrežama.

fotografije: Maša Drndić

 

Mono je jedan od nekoliko bendova koji su definirali suvremeni post-rock, svoj stil su izgradili nizom albuma obilježenim instrumentalnom, atmosferičnom, na momente i filmičnom glazbom, a ako bi iz bogatog opusa trebali izabrati jednu ploču, preporuka je sjajni  Holy Ground: NYC Live With The Wordless Music Orchestra, live album iz 2010. na kojem bend svira u pratnji 24-članog orkestra. Njihovi su live nastupi intenzivni, intimni i izrazito emotivni, a u zvuku im se prepoznaju shoegaze i noise utjecaji uz one eksperimentalnog rocka te klasične i suvremene ozbiljne glazbe. Okosnica Mono zvučnih performansa je ekstremna dinamika, gdje melodična i atmosferična putovanja često završavaju u buci i kaosu.

Rays of Darkness is a recognizable yet more unpredictable, unruly Mono. This nightmarish album, combined with the haunted beauty of the more conventional The Last Dawn, results in the band’s magnum opus. (All Music)

 

Helen Money  je u  svijetu glazbe poznata  po svojim modernim i odvažnim kompozicijama, ispunjenim pustolovnim težnjama u kreiranju vlastitog zvuka i performansa. Tako su je i Boston Phoenixi u jednom trenutku prozvali ”klasičnim-čelo-avangardno-usmjerenim-matal-virtuozom”. Ona kanalizira svoju senzibilnost i iskustvo rock-glazbenice kroz klasične instrumente, prožimajući oba žanra na nov i zanimljiv način. U svojoj karijeri bilježi preko 150-ak live nastupa, od kojih posebno treba izdvojiti suradnju sa Monom, Anthraxom, Disturbedom, Broken Social Scenom, Russian Circlesom, Bobom Mouldom, Archerm Prewittom i mnogim drugima.

“Alison Chesley [aka Helen Money] brings her classical training on cello into realms occupied by heavy metal extremists and guitar deities. Nobody rocks a cello like Alison Chesley.” – Chicago Tribune

“[Helen Money’s] raw, minimalist stylings make her the lo-fi Xasthur to Apocalyptica’s Dimmu Borgir bombast.” – Decibel Magazine

“[Helen Money] conjures up truly majestic music from her bow. Lovers of modern minimalists, of folk music, and of doom metal should all find something to thrill here.” – Los Angeles City Beat