Crno u boji: L. Stojanović, “Plastični Isus”

10940467_1408557876109722_7482542055851377225_n Inicijativa Kulturalnih Studija "Iks" Vas poziva da im se pridržite i ove srijede u 19 h u galeriji SKC te da  uživate u  filmovima  jednog od najkreativnijih razdoblja jugoslavenske kinematografije poznatog kao “Crni val”. Ovoga puta organizatori su se odlučili za kultni film iz 1971. godine "Plastični Isus", Lazara Stojanovića. 

"Zagrepčanin Tom, bez sredstava za život, pokušava se baviti filmom u Beogradu. Nekako preživljava uz žene koje ga prihvaćaju. On ne vjeruje ni u koga, ne poštuje ništa, osjetljiv je na poredak i silu, na vođe i ideologije, u stalnom je sukobu sa važećim poretkom. Pošto ga je napustila luckasta Amerikanka, Tom se vezuje za ženu čiji je muž u inozemstvu. Kad ga ona izbaci, on se useli kod sestre njenog muža koja ga na kraju u nastupu ljubomore, ubije. Glavna radnja se odvija na fonu sitnih događaja svakodnevice i u kontekstu krupnih povijesnih kretanja pred 1968. godinu, sa preplitanjem suvremenih i prošlih zbivanja, pod budnim okom vođa svih vrsta. U stvari, raznovrstan filmski materijal je jedino čime se Tom sa strašću bavio u svom životu."

Nekoliko riječi o samom filmu, reči će i Saša Stanić. Asistent na književnoteorijskim kolegijima Odsjeka za kroatistiku Filozofskoga fakulteta u Rijeci te apsolvent na poslijediplomskom Doktorskom studiju književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture pri Filozofskome fakultetu u Zagrebu. Kritičke i esejističke tekstove o književnosti i filmu objavljivao u više domaćih časopisa te na Trećem programu hrvatskoga radija, dok su mu znanstveni radovi objavljivani u zbornicima s međunarodnih skupova. Koncem 2012. godine u koautorstvu s Borisom Ružićem objavio je knjigu Fragmenti slike svijeta: Kritička analiza suvremene filmske i medijske produkcije.